Wróć do listy

ABT

ABT (skrót od angielskich słów: abdominal, buttocks, thighs, oznaczajacy: brzuch, pośladki, uda) to trening wzmacniająco-kształtujący, który wykonujemy przy bardzo rytmicznej muzyce. Ćwiczenia wykonujemy w pozycjach izolowanych, ponieważ umożliwiają one najlepsze skoncentrowanie się na ćwiczonej części ciała.
 
W ABT większość ćwiczeń, wykonuje się w pozycjach niskich.Jest to specjalna forma aerobiku skierowana do przede wszystkim do tych osób, które chciałyby wymodelować dolne partie ciała. Sesja ABT niesamowicie pobudza i na długo dodaje energii.
 
- regularne ćwiczenia zapewniają szczupłą sylwetkę: płaski brzuch, jędrne
  pośladki i smukłe uda
- wzmacniają mięśnie całego ciała
- przyśpieszają spalanie zbędnej tkanki tłuszczowej
- poprawiają kondycję fizyczną
- poprawiają koordynację ruchową
 
Pamiętaj, że:
 
- fundamentem wszystkich ćwiczeń jest wyprostowana postawa
- skoncentruj się na tym, aby od samego początku nauczyć się prawidłowej
  techniki
- nieustannie poprawiaj i udoskonalaj swoją technikę
- zacznij od mniejszych ciężarów - stopniowo, po sześciu tygodniach podwyższaj je 
- wykonuj ćwiczenia w kontrolowany sposób - raczej w sposób łagodny
  zamiast zbyt gwałtowny
- skoncentruj się na pracujących mięśniach, a pozostałe ustabilizuj
- wsłuchaj się w swoje ciało - ono Ci powie, jeżeli coś będzie nie tak jak powinno
 
Lekkie bóle mięśniowe, czyli tzw. zakwasy, są sprawą naturalną po rozpoczęciu. Lecz jeśli odczuwasz bóle tylko w jednej części ciała lub w stawach - poradź się instruktora. Jeżeli ból będzie się utrzymywał - zasięgnij porady lekarza lub fizjoterapeuty.